top of page

Ideje za Vaše novoletne zobne zaobljube

Z začetkom novega leta, ki je le še nekaj dni stran, je popoln čas, da začnete razmišljati o svojih novoletnih zaobljubah.

Katera boljša zaobljuba bi lahko bila, še posebej po praznični pojedini, kot obnova vaših zob? Prepričan sem, da nisem edini, ki je pojedel nekaj preveč sladic to božično sezono...

Tukaj je nekaj zobozdravniških zaobljub, ki jih lahko upoštevate pri svojem seznamu novoletnih zaobljub:

  1. Redni obiski pri zobozdravniku

  • Letos bi lahko bilo leto, ko boste obiskali zobozdravnika tako pogosto, kot bi morali (dvakrat letno). Začnite leto pravilno z rutinskim obiskom pri zobozdravniku. Dogovorite se za termin z vašim zobozdravnikom ali poiščite novega, da vam pregleda zobe in obzobna tkiva, naredi rentgenske posnetke in opravi osnovno čiščenje vaših zob.

  1. Zaveza k dnevnim navadam za ohranitev ustne higiene

  • Vsi kdaj izpustimo svoje navade čiščenja zob, še posebej med prazničnim obdobjem, ko odstopimo od običajne rutine. Ponovno vzpostavljanje in zaveza dnevnim navadam za čiščenje zob je odlična zaobljuba za novo leto.

  • Ne pozabite na:

  • Ščetkanje zob dvakrat na dan po tri minute vsakič.

  • Uporaba zobne nitke vsaj enkrat na dan.

  • Uporaba ustne vode vsaj enkrat na dan.

  1. Izboljšajte tehniko ustne higiene

  • Ali pravilno ščetkate in nitkate zobe? Verjemite mi, lahko imate tehniko ščetkanja, ki mislite, da je pravilna, vendar boste ugotovili, da ste spregledali ključna področja ustne votline, kjer se nabira zobni plak.

  • Ne bojte se vprašati za dobre tehnike ščetkanja in nitkanja, tudi če ste stari 60 let! Nikoli ni prepozno, da se naučite nečesa novega. (Seveda prej kot boste izvedeli o pravilnih tehnikah zobne nege, bolje bo za vas).

  1. Izboljšajte svojo prehrano za zdrave zobe

  • Diete niso samo novoletna zaobljuba, ki je dobra za vaše splošno zdravje. Dieta, ki zmanjša ali odpravi sladkarije in sladke napitke, je enako koristna za vaše zobno zdravje kot za vaše splošno zdravje.

  • Za izboljšanje prehrane tako, da bo dobra tako za vaše splošno zdravje kot tudi za zdravje vaših zob, poskrbite, da boste jedli veliko sadja in zelenjave. Prav tako delajte na obvladovanju želje po sladkem.

  1. Prenehajte kaditi

  • Morda je čas, da končno opustite to navado. Kajenje ni le slabo za vaše splošno zdravje, ampak je škodljivo tudi za vaše zobno zdravje. Kadilci podvojijo svoje tveganje za bolezen dlesni in povečajo možnost za obarvanje zob, zobno gnilobo, umik dlesni ter bolezni grla, pljuč in ustne votline. Ta tveganja lahko vodijo tudi v izgubo zob.

  • Če se odločite, da boste letos prenehali, si izberite datum, kdaj boste prenehali. Znebite se vseh tobačnih izdelkov, da ne boste skušani, in prosite družino in prijatelje, naj vas podpirajo in vam pomagajo pri prenehanju. Obstaja več orodij, ki vam lahko pomagajo pri prenehanju kajenja - aplikacije za sledenje napredku, nikotinski obliži, skupine za prenehanje kajenja, itd.

  1. Zmanjšajte porabo alkohola

  • Prekomerno uživanje alkohola lahko negativno vpliva na zobno zdravje. Za razliko od kajenja ga ni treba popolnoma opustiti, vendar bi morali razmisliti o zmanjšanju. Raziskava je ugotovila, da imajo ljudje, ki prekomerno uživajo alkohol, večje tveganje za umik dlesni.

  • Raziskava je tudi ugotovila, da ljudje, ki redno uživajo alkohol, manj verjetno redno ščetkajo zobe, kar lahko privede do več težav z zobnim zdravjem.

  1. Pijte več vode

  • Tako da si za novo leto postavite zaobljubo, da boste pili več vode. Pijte vsaj 8 kozarcev vode na dan. Ko se osredotočite na doseganje tega cilja vsak dan, bo enostavno doseči ta vnos vode.

  • Pitje vode ne bo le pripomoglo k boljši prehrani in manjšemu vnosu sladkorja; pomagalo bo tudi splakniti bakterije, ki ostanejo na vaših zobeh čez dan, kar bo zmanjšalo tveganje za zobne razpoke in zobno gnilobo.

  1. Privoščite si določene zobozdravstvene storitve

  • Ste odlašali z zobno plombo ali zdravljenjem koreninskega kanala? Ukrepajte na začetku leta. Čim dlje čakate, slabše bo.

  • Dogovorite se za termin pri zobozdravniku za določen postopek ali zdravljenje. Če vas skrbi strošek, se posvetujte s svojim zobozdravnikom glede plačilnega načrta za vaše zdravljenje ali pa kupite ugoden zobozdravstveni načrt, ki vam bo pomagal prihraniti pri zobozdravniku.

  1. Opustite škodljive navade

  • Poleg kajenja obstajajo tudi druge navade, ki škodujejo zobnemu zdravju, ki jih lahko letos opustite. Sem spadajo grizenje nohtov, odpiranje steklenic z zobmi, igranje športov brez ustne zaščite in žvečenje ledu.

  • Vsaka od teh navad lahko poškoduje zobe in povzroči poškodbo zoba. Odločite se, da boste letos opustili te navade, da boste zaščitili svoje zobno zdravje.


Ali vas je katera od teh novoletnih zaobljub nagovorila? Katero od njih bi radi vključili na svoj seznam za začetek novega leta?


Comments


Predstavljeni članki

Najnovejši članki

Archive

Išči po oznakah

No tags yet.

Sledite nas

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page